سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکویی پرسش، نیمی از دانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 85 بهمن 20 , ساعت 8:48 صبح

                                                               در بهار ولایت

دیر زمانی بود که فترت و فتوت ، بر دیارِ یارانِ در بند ، سایه گستردانیده و سخای باران و کرامت بهاران و خروش آبشار شرافت ، تحت قدوم جنود خزان به یغما رفته بود .

نسیم امید نمی وزید و سیاهی شب ، برسیطره خویش می افزود .

چراغ آرزوها ، سوسو می زد و در تموج بادهای سهمناک حادثه به خاموشی می گرایید .

غنچه ها بی  شوق شکفتن ، برگ گل ها را در اغوش خویش غمگنانه گرفته و با آوای حزین عندلیبان ، اهسته آهسته می گریستند و ژاله های اشک خویش را نثار شاخساران پاییز اندوه می کردند .

جز آه سحر گاهان  و سرشک شبانگاهان ، شنیده و دیده نمی شد . بذر تیره یأس را نا جوانمردانه بر بسیط خاک می پاشیدند و ساقه های سبز را با داس ستم درو می کردند . خورشید عشق به تبعیدی جانکاه رفته بود و دلخستگان در اشتیاق طلوعی دوباره ،آوای فراغ را زمزمه می کردند و صلای قیام از خنجره ناکامان و محرومان بر می خاست .

اندک اندک ، قندیل سرد اندیشه خفتگان ، در پرتو آفتاب بی بدیل ولایت که در انبوه ابرهای هجر می درخشید  ذوب می گشت و قطراتش در اقیانوس دلدادگی منجذب می شد .

رگه های سرخ خون لاله ها بر زلال نهرهای بیداری ، جوشش و التهاب آب و ایینه را بر می انگیخت . به ناگه اتشفشان قیام به آسمان بر خاست و گدازه های  قلب ها را گرمی بخشیدو تندیس جا ئران را درهم شکست .

دست های عاطفه ، گل افشان کویر تفتیده از رنج سال های ظلمت و تباهی شدند .

چه مستی است ندانم که رو به ما اورد                      که بود ساقی و این باده از کجا آورد

علاج ضعف ما کرشمه ساقی است                             برآر سر که طبیب آمد و دوا اورد

سرو چمان عطوفت ، بوستان آرا شد و انتظار سرخ مشتاقان را به سر اورد .

هزارارن هزار بنفشه و یاس و اقاقی و نسترن و نرگس به مبارکباد قدومش عطر ارادت افشاندند.

پرستوهایی که پرواز رهایی خویش را رهین دیدگان رخشانش می دیدند ، رقص وجد در سپهر آزادی اغازیدند.

آزردگان ، فنای جفاصفتان و دل آزاران و ددمنشان تاریخ را در ضیافتی خجسته به جشن نشستند .

خوشه های محبت و جام های مودت در دستان وارثان ارض به گردش در امد و کام های عطشناک استضعاف از شهد مصفای ولایت به حلاوت رسید .

آمد آن دلارام دلدادگان و دلجوی دلخستگان و دلدار بیدلان و دلبر دلشدگان .

امد آن امیر وقار و وارث ذوالفقار .

آمد آن سردار عطوفت و مهر ، آن هور نگاه و نسیم پگاه نوید صبا و ثمره آل عبا .

در نگاهش صد هزاران هور بود                  انقلابش انقلاب نور بود.

 

 

 

 


پنج شنبه 85 آذر 9 , ساعت 11:23 صبح

در میان عبادات ، زیارت بیت الله الحرام از موقعیت ویژه ای برخوردار است و نقطه ی اوج این عبادت الهی ، موسم حج تمتع می باشد حجی که اموزشگاه خدایابی ، خداشناسی ، خدا باوری و خداپرستی ا و هریک از مناسک آن عامل پیوندی بین عابد و معبود عاشق و معشوق است که در سایه ی آن می توان به خودیابی و خودشناسی و خود سازی رسید .

خوشا آنان که توفیق یافته اند به سرزمین توحید و نبوت و امامت سفر کنند وقدر این فرصت ارزنده را می دانند وسعی می کنند از تمام لحظات سرشار از معنویت آن به بهترین وجه ممکن استفاده کنند چرا که به فرموده ی امام خمینی (ره) حج یک هجرت است هجرت از خود ، از نیت ها ، اززندانی که ما را احاطه کرده و گوهر یک دانه بی نظیر انسانی را در وجود ما مخفی و پنهان نگه داشته ، آری حج هجرتی است از خودپرستی ها ی ناشی از هوا و هوس و از خود خواهی هایی که ما را از خدا دور می کند ، از طبقه بندی ها و مرز بندی هایی که زندگی انسان را گسسته ؛ فقیر و غنی ، شریف و وضیع ، بزرگ و کوچک بر طبق معیارهای عامیانه مردمی را به هم نزدیک می کند و در کنار هم قرار می دهد و وجه مشترک همه انسانها یعنی عبودیت را در همه زنده می کند .

آموزه هایی که در ایام حج از عبادات و زیارت ها حاصل می شود باید ره توشه ای باشد برای پویایی و بالندگی و نشاط معنوی به گونه ای که پس از بازگشت از این سفر الهی ، عطر عترت را همگان استشمام و خلق محمدی را همگان نظاره کنند .

آری باید فرصت را غنیمت شمرد چرا که حج هنگامه نزدیکی با خدا و زمان تعامل بین مسلمانانی است که از اقصی نقاط عالم به کانون توحید سرازیر می شوند و حاجیان ایرانی نیز نمایندگان ملتی هستند که امروز بر قله ی عزت و اقتدار ایستاده و می خواهد در سایه قرآن و عترت راه های تعالی را طی کند هریک از آنان سفیران کشوری هستند که مفتخر است در سایه اهل بیت علیهم السلام زندگی می کند و امروز سرمشق ملتهای آزادیخواه شده است و اعمال و رفتار آنان معرف این فرهنگ غنی و الگویی برای سایر مسلمانان است .


پنج شنبه 85 آذر 2 , ساعت 10:29 صبح

السلام علیک یا بنت فاطمه و خدیجه ، السلام علیک یا بنت امیر المؤمنین   

 امروز میلاد با سعادت بانویی است که وقتی تاریخ بارگاه های هدایت افرین اولیاء و مقربان الهی را ورق می زنیم گوهری چشم گیر و دریایی  مواج از رحمت و مغفرت او را  می بینیم . بانویی که با نزول مهر و مهربانی غبار از چهره ی فطرت بسیاری می زدایند ، آنچنان کرامتی معجزه گونه از خود نشان داده و گامی بلند در راه تربیت ، اصلاح جامعه و تهذیب افراد برداشته و هوشیاری انسان های وارسته را دو چندان می کنند .

کراما تی که دست سبز نیایش و رحمت این نوگل یاسین به شیعیان شیفته و آرزومند عطا می کند باعث شده که  مسلمانانی که  در گوشه و کنار ایران زمین و جهان  که هر یک با کاروانی از امید و آرزو ، پروانه وار گرد مرقدش جمع می شوند و دست به ضریح منورش می سایند ، از زلال لطف  و عنایت خویش بهره مند ساخته و سرانجام با قلبی شاد و روحی شاداب به دیار خود روانه می سازد .

کرامت کریمه اهل بیت (علیها السلام ) نگاه محبت آمیزی است که در قم نمایان می شود ، قم ،شهری که شهره ی نامش در معراج شنیده شده و عطر یادش از گلواژه های معصومان به مشام جان رسید و آشیانه ی آل محمد (ص) و پناهگاه شیعیان و یاران دین و مشعل دار دانش و بینش قلمداد می شود ، دیاری که خداوند شر دشمنان و هر گونه بدی و ازاری را از شیعیان این دیار دور ساخته چرا که در آنجا حرم اهل بیت (ع) می باشد .

آری وجود عالمه ی آل طاها عظمتی افزون به قم بخشید و آن را ولایتی نموده که همه اهل ولایت اند و قله ی قدسی نموده که دیگر شهر ها ، غبطه ی والایی اش را می خورند چرا که از  روزگاران قدیم همواره خبر از حدیث و سخن از فقه و عقاید ناب و تفسیر قرآن در آن رواج داشته و شهرت این سرزمین از وجود با برکت آن با نوی بزرگوار به اسمان رسانده .

خوشا آنان که در این فضای معنوی زندگی می کنند و دلشان با حضرت معصومه (ص)است .


جمعه 85 آبان 26 , ساعت 9:35 صبح

سلام بر شهر مدینه ، شهر پرگوهر ،شهر نبوت ، شهر امامت و شهر شهادت

گویند وقتی به مدینه می رسی و همراه با دلت آرام و سنگین قدم بر می داری ، پاهایت از چند پیچ و خم می گذرد و دل با تو که نه، تو با دلت همراه می شوی تا به بقیع برسی . در بقیع دلت در  برابر این همه غربت و غریبی ائمه زانو می زند و به خاک می افتد و زار می زند . دیدن این همه غربت و غریبی از پس پنجره ها ، دلت را سخت می فشارد ، پاهایت پشت شبکه های بقیع می ماند و دست هایت به شبکه ها گره می خورد و دلت اذن دخول می گیرد . ((السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ))و دیده های بارانی ات آن سوی شبکه های گرم جستجو می شود این با رتو مانده ای و دل می رود وارد بقیع که می شوی زمین می خورد و می شکند و تکه تکه بر قبور غریب ائمه بقیع می رساند این تکه سنگها  غربت فرزندان پاک رسول خدارا بیان می کند  حال دیگر می دانی که چه اندازه رسول خدا(ص) در ابلاغ رسالتش تنها بوده و می دانی که چرا خاک این شهر این همه داغ است و چرا خورشید اینجا این همه زار و زرد می تابد .

در گوشه ای از قبرستان ، قبر چهار امام از ائمه اطهار که یکی از انها متعلق به ششمین  باغبان اندیشه وسفیر رستگاری و مو سس شیعه جعفری امام جعفر صادق(ع) را نشانت می دهند امامی که مردم مدینه  با از دست دادنش سالروز رحلت رسول خدا (ص) را بیاد می آوردند کسی که منصور دوانیقی (لعنت اله علیه )چندین بار شمشیر ش را به طرف ایشان کشید تا ایشان را به شهادت برساند اما هر بار رسول خدا (ص) را جلوی خویش دید و شمشیر را غلاف نمود .ودر اخر ایشان را با زهر به شهادت رساند . او کسی را به شهادت رساند که غلامش  به درجه ای بودکه همچون حضرت ابراهیم(ع) آتش بر او سرد شد.

  امامی که  مکتب فقهی شیعه حیات از وی دارد و حوزه های علمیه وامدار همیشگی علوم و معارف ایشان هستند .

این روزها در هر گوشه ی دنیا به پاس خدمات هر هنرمند و دانشمندی پس از مرگش  مزارش را حرمت می نهندآن را با گلاب مطهر می کنند و شمع روشن می کنند اما تو اینجا نمی توانی حتی قدمی به مزار غریب و بی سایبان مطهر ایشان  نزدیک شوی .

دل که در صد رشته جادو نمی گیرد قرار                    تاری از گیسوی او ارید و زنجیرش کنید.

شهادت مظلو مانه ششمین هدایتگر آسمانی ، بنیانگذار فقه تشیع ‍، صادق آل محمد (ع) را به محضر پاک و مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء ) ، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) ، علماو دانش پژوهان و شیعیان آن حضرت تسلیت باد  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ