سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 85 آبان 26 , ساعت 9:35 صبح

سلام بر شهر مدینه ، شهر پرگوهر ،شهر نبوت ، شهر امامت و شهر شهادت

گویند وقتی به مدینه می رسی و همراه با دلت آرام و سنگین قدم بر می داری ، پاهایت از چند پیچ و خم می گذرد و دل با تو که نه، تو با دلت همراه می شوی تا به بقیع برسی . در بقیع دلت در  برابر این همه غربت و غریبی ائمه زانو می زند و به خاک می افتد و زار می زند . دیدن این همه غربت و غریبی از پس پنجره ها ، دلت را سخت می فشارد ، پاهایت پشت شبکه های بقیع می ماند و دست هایت به شبکه ها گره می خورد و دلت اذن دخول می گیرد . ((السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ))و دیده های بارانی ات آن سوی شبکه های گرم جستجو می شود این با رتو مانده ای و دل می رود وارد بقیع که می شوی زمین می خورد و می شکند و تکه تکه بر قبور غریب ائمه بقیع می رساند این تکه سنگها  غربت فرزندان پاک رسول خدارا بیان می کند  حال دیگر می دانی که چه اندازه رسول خدا(ص) در ابلاغ رسالتش تنها بوده و می دانی که چرا خاک این شهر این همه داغ است و چرا خورشید اینجا این همه زار و زرد می تابد .

در گوشه ای از قبرستان ، قبر چهار امام از ائمه اطهار که یکی از انها متعلق به ششمین  باغبان اندیشه وسفیر رستگاری و مو سس شیعه جعفری امام جعفر صادق(ع) را نشانت می دهند امامی که مردم مدینه  با از دست دادنش سالروز رحلت رسول خدا (ص) را بیاد می آوردند کسی که منصور دوانیقی (لعنت اله علیه )چندین بار شمشیر ش را به طرف ایشان کشید تا ایشان را به شهادت برساند اما هر بار رسول خدا (ص) را جلوی خویش دید و شمشیر را غلاف نمود .ودر اخر ایشان را با زهر به شهادت رساند . او کسی را به شهادت رساند که غلامش  به درجه ای بودکه همچون حضرت ابراهیم(ع) آتش بر او سرد شد.

  امامی که  مکتب فقهی شیعه حیات از وی دارد و حوزه های علمیه وامدار همیشگی علوم و معارف ایشان هستند .

این روزها در هر گوشه ی دنیا به پاس خدمات هر هنرمند و دانشمندی پس از مرگش  مزارش را حرمت می نهندآن را با گلاب مطهر می کنند و شمع روشن می کنند اما تو اینجا نمی توانی حتی قدمی به مزار غریب و بی سایبان مطهر ایشان  نزدیک شوی .

دل که در صد رشته جادو نمی گیرد قرار                    تاری از گیسوی او ارید و زنجیرش کنید.

شهادت مظلو مانه ششمین هدایتگر آسمانی ، بنیانگذار فقه تشیع ‍، صادق آل محمد (ع) را به محضر پاک و مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء ) ، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) ، علماو دانش پژوهان و شیعیان آن حضرت تسلیت باد  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ