سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشها چهار گونه اند : دانش فقه برای دین، دانش پزشکی برای تن، دانشنحو برای زبان و ستاره شناسی برای شناخت زمان . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 85 بهمن 23 , ساعت 12:6 عصر

همان گونه که حسین بن علی (ع) پیام خویش را با خط سرخ خون خود بر روی صفحه تاریخ نگاشت ، آزاد مردان تاریخ نیز از او الهام گرقته و این خط سرخ را به پیش بردند . بی شک انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب عاشورایی آن حضرت در کربلا بود که با بهره گیری پیام عزت حسینی توانست کاخ بیداد را به سخره گرفته و در برابر او قد علم نماید . امام خمینی (ره) شاگرد پر صلابت مکتب جدش بود که از ابتدا حرکت خویش را بر محور شعارهای حسینی قرار داد و با آگاهی بخشی به مردم و معرفی ننگ ذلت ، آنان را به غیرتمندی و شوکت رسانید . این بود که می فرمود اگر در دنیا تنها بمانم از عقیده خویش صرفنظر نمی کنم . این است که شرق و غرب و استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم را به چالش طلبید ‍، آنان را به هیچ انگاشت و در برابر آنان قد علم کرد و فرمود : اگر بخواهند در برابر دین ما بایستند ما در برابر دنیای آنان خواهیم ایستاد .

تأسی به ایستادگی سالار شهیدان بود که این جرأت را در ملتهای آزاده از جمله ملت شریف ایران پدید آورد که به عظمت پوچ آمریکا بخندد و آنان را در هم بشکند . تمسک به عزت مداری اباعبدالله بود که امام فرمودند ملت ما امریکا را زیر پا خواهد گذاشت .

تمسک به اندیشه ها و عزت حسینی اکسیری است که هر گاه در مجموعه ای قرار گیرد باعث رشدو بالندگی و استقامت ان خواهد گشت و پیروزی ابدی را برای آن به ار مغان خواهد اورد .

تکیه بر این اندیشه ها و مکتب است که امروز نیز ملت ایران را مصمم کرده و مخالفتهای غرب و آمریکا نتوانسته و نخواهد توانست اندک خللی را در این عزم پولادین پدید آورد .

 حسین بن علی (ع) در صحنه کربلا با در دست گیری عزت خود و فدای جان خویش راضی به معامله و سازش و خضوع در برابر قدرت یزید و ابن زیاد نشد ،و به همین دلیل  ملت عاشورایی ایران اسلامی نیز با اسوه گرفتن از آن الگوی حسنه یاوه سرائیها ، فشارها ، تهدیدات و جنگ روانی را به سادگی تحمل کرده و دست از اراده و عزت و حق خویش بر نداشته و فریاد هیهات من الذله را سر می دهد  . فریادی که انرژی هسته ای را معبری برای حقارت کشانیدن دشمن و به ذلت واداشتن او بر شمرده و می خواهد که سخن خمینی کبیر (ره ) را محقق کند که فرمود ( ملت ما آمریکا را به خاک ذلت می نشاند )

و مردم ایران هر سال در راهپیمایی22 بهمن نشان می دهند که مقاومت ملت ایران بر گرفته از منطق عاشورایی و حماسه کربلایی است که تا این دو عنصر در نهاد این ملت ملکه گشته ترس از تهدید ، حمله نظامی ، جنگ ، محاصره ، قطعنامه و.... ره به جایی نخواهند برد .

پس درود بر این مردم سلحشور و همیشه پیروز .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ