سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، نرمش و ملایمت در همه چیز را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 85 دی 1 , ساعت 10:1 صبح

ازدواج و اختیار همسر گاهی در سرنوشت انسان بسیارموثر است و خوشبختی که عبارت از آرامش ، احساس سعاد ت و احساس  امنیت ،آرزوی هر فردی است اما آیا با جشن و اسراف و زیاده روی ‍، کسی خوشبخت می شود آیا با مهریه و جهیزیه کسی خو شبخت شده ؟ بهراستی نه بلکه پای بندی به روش شرع است که انسان را سعادتمند می کندچرا که  به فرموده مقام معظم رهبری (حفظه الله) زن و شوهر باید همدیگر را در راه صحیح و صراط مستقیم الهی حمایت کنند .

 اگر هر کدام از اینها یک عمل خیر و یک کار شایسته ای از همسرانشان سر می زند آنرا تشویق کنند و اگر برعکس احساس کردند که خطایی _ خدای نخواسته _ وجود دارد سعی در اصلاح آن بکنند و در واقع سعی در به کمال رساندن همدیگر کنند می توان گفت خوشبخت و سعادتمند می شوند حتی ممکن است در این راه مشکلات زیادی را تحمل کنند اما وقتی هدف متعالی باشد این سختیها شیرین می شود  .

در دوران بسیار دشوار سال های مبارزات و همچنین سال های انقلاب ، خیلی از زنها شوهران خود را با صبر و همکار ی شان بهشتی کردند مردها رفتند به جبهه و خطرات را متحمل شدند و این زن ها در خامنه ها لرزیدند و دچار تنهایی و غربت گشتند اما زبان به شکوه باز نکردند و حتی همسران خود را تشویق می کردند آنها می توانستند طوری عمل کنند که شوهرانشان از رفتن به جبهه و از ورود به میدان مبارزه و از ادمه مبارزه پشیمان شوند ولی نکردند و همچنین مردهایی بودند که زنهای خود را بهشتی کردند . 

پس باید به همدیگر کمک کنند و مهمترین کمک به همسر این است که همدیگر را دین دار نگهدارند و مراقب باشند همسرشان خطای دینی نکند و این مواظبت به پاسبانی و دیده بانی نیست این مراقبت مراقبت مهربانانه و و به قول بزرگان مراقبت پرستارانه است و باید خطای همسر را با شیوه بسیار لطیف و عاقلانه ای از بین برد و برطرف کرد و یا با تذکر و یا با بعضی از مراعاتها نسبت به هم مسؤلیت داشته باشند وهمت خود را متمرکز بر تاثیر گذاشتن آن کنند نه اینکه حمایتو یا تشویقش کنند .

با ارزوی خوشبختی برای تمام زوجهای جوان و تبیریک بمناسبت سالروز ازدواج آن زوج اسمانی حضرت فاطمه زهراء(س) و حضرت علی (ع)  و با امید اینکه زندگی این دو بزرگوار الگویی برای تمام خانواده ها باشد .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ